niedziela, 25 grudnia 2016

Doctor Brew- Barley Wine Bourbon BA

Barley Wine Bourbon BA- Doctor Brew

Warka z datą do 28.07.2016. Trafiło to piwo w moje łapki kilka dni temu. Można powiedzieć że zdobyłem sobie na święta.

Nie wiem dlaczego, ale tylko lak z piw od Doctor Brew robi mi taki rozpieprz na stole. Zazwyczaj lak schodzi mi ładnie razem z kapslem.

Aromat z butelki: wow. Nuty winne, ekstremalnie słodkiego wina. Potężna słodycz. Ciasteczka. Wanilia, kokos, lekka cytryna? Pięknie pachnie.

Nalało się ciemno pomarańczowe, bez piany. Kilka okruchów laku pływa sobie na górze. Zmętnione.



Aromat ze szkła: No jest konkret. Przede wszystkim wyszedł destylat, bardzo mocna woń bourbonu. Ale jest też jabłuszko, podsuszone trochę, jest mega słodki zapach herbatnika. Są nuty owocowe, lekkie wspomnienia cytrusa. Sporo wanilii. Generalnie ciężki, piękny, słodki zapach. Likierowy taki.

Ojojoj. Potężna słodycz, ale jest też przyjemna, kontrująca goryczka. Hoho, i to całkiem mocna. Ale pyszne piwo. Bardzo mocne akcenty słodowe, lekko przypieczone, ciastkowe, bardzo fajny posmak karmelu, nie takiego spalonego, mdłego, tylko takiego przyjemnego, jasnego karmelu. Przyjemny posmak lekko miodowy, kojarzący się z miodem pitnym. Sporo wanilii. Bardzo przyjemne nuty chmielowe, kojarzą mi się z cytrynami w rumie. Fajna, cytrusowa goryczka, w ogóle w tym piwie strasznie dużo takich rześkich, cytrusowych nut zostało. Rewelacja. Pyszniutkie.

Ciało: Tutaj z początku piwo zaatakowało mnie swoją gęstością i lepkością, ale kiedy po chwili się przyzwyczaiłem już takowe się nie wydaje. Na pewno jest nisko wysycone, wybitnie degustacyjne, bo z uwagi na intensywność trunku sączę go malutkimi łyczkami. Alkohol, wyczuwalny w aromacie (chociaż raczej jako nuta bourbonu) na podniebieniu jest nieobecny, i minimalnie rozgrzewa.

Overall: Genialne jest to piwo. 27,5 barley wine Bourbon BA przy nim wymięka.
Nie wiem z którego jest roku, więc jeśli ktoś wie ile czasu Doctor Brew dawało tym piwom, to informacja mile widziana. Ale zakładam że niezbyt długo, bo zostało w tym piwie bardzo, ale to bardzo dużo chmielu, i to takich świeżych, cytrusowych nut. Bardzo dobrze pachnie, smakuje rewelacyjnie. Idealne piwo na święta. Pycha. Zdecydowanie najlepsze piwo od Doctor Brew. Barley Wine na bardzo wysokim poziomie. Chyba najlepsze polskie Barley Wine jakie do tej pory piłem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz